Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

1. ΟΡΕΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ(ΚΑΛΗ ΠΕΔΙΑΔΑ)

Πάνω από το Λουτράκι και σε απόσταση 18 km βρίσκετε το οροπέδιο του ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ σε υψόμετρο 1850 μέτρων, ένας ανενεργός κρατήρας ηφαίστειου γεμάτος στρώματα Τύρφης και νερό. Είναι μια πολύ όμορφη περιοχή με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, με συνεχείς εναλλαγές καιρού και φανταστικά ηλιοβασιλέματα.
    Καθώς ανεβαίνουμε διασχίζουμε την περιοχή μεταξύ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ρέμα (λουτρόπολης ΠΟΖΑΡ) από αριστερά μας και ΜΑΥΡΟΡΕΜΑ στα δεξιά, με θέα το ΠΕΤΕΡΝΙΚ και την μοναδική ΚΡΑΒΙΤΣΑ.
    Η περιοχή είναι πόλος έλξης των φίλων του βουνού και της περιπέτειας, προσφέροντας αρκετές συγκινήσεις με την ομορφιά της αλλά και με της πολλές εναλλαγές του τοπίου.
    Ιστορικά ο τόπος είναι γνωστός για τις φονικές μάχες που έγιναν εκεί κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μεταξύ τον Γερμανών και Βουλγάρων από την μια, που είχαν περιχαρακωθεί επί της κορυφογραμμής και τον Σέρβων, Γάλλων και Αποικιακών στρατευμάτων από την άλλη. Μαχών τόσο σφοδρών που ακόμα μέχρι και σήμερα υπάρχουν εμφανή τα σημάδια τους επί του εδάφους, όπως και τα οχυρωματικά έργα αλλήλων.

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ
    1) Από φυλάκιο Άνω Λουτρακίου αριστερά στον δρόμο Κορυφή ΣΟΚΟΛ 10,5 km από τα οποία τα 6,5 km χωματόδρομος βατός με αυτοκίνητο και από εκεί δεξιά παράλληλα των συνόρων προς ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ
    2) Ρέμα ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΡΑΜΝΟ ΜΠΟΡ διασταύρωση πηγής ΣΟΛΟΥΝΑ Κορυφή ΚΙΛΙΝΤΕΡΚΑ αυχένας ΣΤΑΒΡΗΝ, Κορυφή ΣΟΚΟΛ –ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ – ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ απόσταση 32km με διανυκτέρευση.
    3) Από ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ – ΚΡΑΒΙΤΣΑ – ΠΕΤΕΡΝΙΚ παράλληλα των συνόρων, απόσταση 12km .
    4) Από το ποτάμι που είναι προ της πεδιάδας ακλουθούμε τον δρόμο μέχρι τον αυχένα που φανερώνει την πεδιάδα και από εκεί παράλληλα της και αριστερά προς το ύψωμα ΦΡΑΝΤΟΥΖΕ, μέχρι το Εκκλησάκι του Αγίου Θωμά που βρίσκετε στον αυχένα της ΠΙΠΕΛΙΑΝΑΣ
    ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 4Χ4
    1) Από το φυλάκιο του Άνω Λουτρακίου στρίβουμε αριστερά αφήνοντας τον κεντρικό δρόμο και αμέσως δεξιά περιμετρικά του φυλακίου, ακλουθούμε τον δρόμο που πηγαίνει για ΣΟΚΟΛ παράλληλα του ρέματος ΝΙΚΟΛΑΟΥ για 6,5km περίπου. Είναι μια διαδρομή μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς ,άγριας καστανιάς με φόντο το πολύ απόκρημνο του ρέματος ΝΙΚΟΛΑΟΥ και το ΡΑΜΝΟ ΜΠΟΡ με ιδιαίτερα βαθιές και απότομες χαράδρες. Είναι μια διαδρομή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους .
    2) Περιμετρικά του ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ μέχρι το Εκκλησάκι του Αγίου Θωμά που βρίσκετε στον αυχένα της ΠΙΠΕΛΙΑΝΑΣ στους πρόποδες του ΦΡΑΝΤΟΥΖΕ.
    3) Περίπου 3km του ΝΤΟΜΠΡΟ ΠΟΛΕ υπάρχει διασταύρωση με δεξιά κατεύθυνση προς ΠΕΤΕΡΝΙΚ – ΚΡΑΒΙΤΣΑ και ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ. Ακλουθώντας την διαδρομή αυτή στην στα 3,5km από την διασταύρωση συναντάμε μονοπάτι Ε/Μ που πηγαίνει στην κορυφή της ΚΡΑΒΙΤΣΑΣ. από το σημείο αυτό και περίπου στα 7km συναντάμε άλλη διασταύρωση από όπου ακλουθώντας τον αριστερό δρόμο οδεύουμε προς ΠΕΤΕΡΝΙΚ 2.5 km και ΚΡΑΒΙΤΣΑ 5km ,εάν συνεχίσουμε ευθεία στα περίπου 20km κατεβαίνουμε στο χωριό ΠΡΟΜΑΧΟΙ . Η περιοχή χαρακτηρίζετε ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Εδώ θα θέλαμε να σχολιάσουμε την κατάσταση του ορεινού οδικού δικτύου της περιοχής, που παρά το ενδιαφέρον του κόσμου να την επισκεφτεί βρίσκετε σε πολύ άσχημη κατάσταση, για να καταφέρει ένα απλό ΙΧ να φτάσει μέχρι το ποτάμι επάνω, 500 m πριν την πεδιάδα θα είναι η θαύμα η ο οδηγός πολύ επιδέξιος.
    Η πρόσβαση με 4Χ4 όχημα δεν αποτελεί πρόβλημα.
    Αίτημα των επισκεπτών είναι ο δρόμος να συντηρηθεί σωστά για ευκολότερη πρόσβαση, καθώς και όλον τον κατοίκων καθότι η τοποθεσία θα αποτελέσει πόλο έλξεις επισκεπτών και θα δώσει κίνητρα για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.